Johns och Vickys resa

2013-02-03
15:48:20

Första läskiga maten!

Måste bara tillägga för att det var ganska komiskt!

När det på planet var dags för frukost och vi med kurrande magar äntligen hade flygvärdinnan hos oss frågade hon nåt i stil med: herderdersirah or pork churriiiieu?
Jag: sorry?
Fv: you want herderdersirah or pork churriiiieu??
Jag tittar stumt på henne. Vad fan säger hon?
Jag: i'm sorry I don't understand!?
Fv: herderdersirah or pork churriiiieu???? (För att försöka tala tydligare är uppenbarligen omöjligt)
Jag vänder mig till John: hör DU vad hon säger??
John: vaaaa?
Jag: MEN HÖR DU VAD HON SäGER?? (Tycker det börjar bli sjukt pinsamt)
John: nä, jag har iiiingen aning (well thanks for the support liksom)
Jag: I'm sorry what is it?
Fv: (nu smått generad och irriterad) HERDERDERSIRAH OR LIKE A PORRIGE?
Jag: (som nu äntligen hör nåt jag känner igen -PORRIGE - säger We'll takt the porrige!)

Att öppna dessa varma behållare känns lite som att spela på lotto - det kan finnas vad som helst där i. Och mycket riktigt finns det lite vad som helst där i.

Tänk er risgrynsgröt fast kokt av vatten istället för mjölk, med hackade bitar av ingefära och purjolök. Med stora bitar kokt fläsk i. Jag slutade äta när jag fick en benbit. Jessica - du skulle avlidit!

På ett konstigt vis var det ändå helt okej. Konstiga smakkombinationer bara :)



Flygplanet hade små kontroller till tevemonitorerna. Skojsigt!

Kommentarer:
#1: Jessica

Hur kunde ni ens BÖRJA äta???????? :S

Svar: haha ja det var tveksamt forst men man maste ju prova liksom!? och det var inte jatteilla forr an benbiten kom. OCH vi var valdigt hungriga :D
John & Vicky

2013-02-03 @ 16:57:34
#2: amanda

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!!!!

2013-02-03 @ 23:05:03
#3: Åsa Kramers-Edlund

Hallo globetrotters! Vilken härlig resa med kulinariska upplevelser ni verkar ha haft! Men vad kul, ni bor i samma område som jag bodde i när jag var 2-5 år gammal. Vi bodde i Hong-Kong med min familj, och vi bodde i New Terrotories. Ha en kanonbra vistelse i Hong Kong! KRAM!

Svar: Hej Asa! Vad kul att du bodde pa samma stalle! Annorlunda satt att bo pa med omradesvakter och grejer, men husen ar jattefina!Vad kul att du laser bloggen!
John & Vicky

2013-02-03 @ 23:47:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: