Johns och Vickys resa

2013-02-16
14:47:30

Små tankar om trafiken

Well.

När vi var i Hongkong tänkte jag (John) skriva något i stil med:

Kinesiska busschaufförer, de förstår inte ordet "avstånd", de föraktar ordet "stoppskylt" och älskar ordet "gaspedal".

Men då hade jag inte varit Hanoi.

Här är det lilla skämtet jag brukar dra om "mot-trafikanter" regel. Besegra alla andra bilister, mopedister, fotgängare, buss- och lastbilschaufförer innan de besegrar dig.

Några uppenbara trafikregler:

1. Tuta. Om du tänker göra något, vad som helst, signalera detta till alla andra genom att hänga dig på hornet. "Här kommer jag -tutuuut" "Nu ska jag svänga - tutuuut" "Jag har en moppe - tutuuut"
2. Ligger någon framför dig gör du fel. Kör ALLTID om. -glöm inte att tuta-
3. Rödljus. They are more like guidelines...
4. "Att körbanorna är för trafikens olika riktningar?? Äääh, jag kör lite på båda så går det fortare"
5. TUT MADDAFAKKING TUUUT


Puss på er!

Kommentarer:
#1: Jessica

CRAZY MOTHERFUCKERS

Svar: Mm! Varje motorfordonsfard ar ett aventyr... Och en naradodenupplevelse.
John & Vicky

2013-02-17 @ 19:11:10
#2: Mari Mainz

Hahaha, ja det skulle se it i trafiken här hemma där vi står lydigt i kö o följer strömmen lugnt o stilla! Kram till er!

Svar: Ja, har hanger man pa tutan sa mycket det bara gar
John & Vicky

2013-02-17 @ 19:23:51
#3: amanda

HAHAHAHAHAHAHA

2013-02-20 @ 12:23:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: